کار و فناوری تولمات

کار و فناوری تولمات

وبلاگ اختصاصی درس کار و فناوری منطقه تولمات - گیلان
کار و فناوری تولمات

کار و فناوری تولمات

وبلاگ اختصاصی درس کار و فناوری منطقه تولمات - گیلان

ساخت دستگاه تغذیه الکترومیکانیکی ماکیان توسط دانش آموز تولم شهری

مخترع جوان گیلانی موفق به ساخت دستگاه «تغذیه الکترومکانیکی ماکیان» شد  

  

 حسام الدین ابراهیمی

حسام‌الدین ابراهیمی در خصوص طرح اختراع خود با عنوان «تغذیه الکترومکانیکی ماکیان» می گوید: این دستگاه به صورت خودکار در سه وعده غذایی صبح، ظهر و غروب به ماکیان (از پرندگان محلی) غذا دهی می‌کند. این دستگاه دارای یک تایمر هوشمند با سه رله الکترونیکی است که در واقع سه ورودی و خروجی دارد و می‌تواند غذادهی به پرندگان را تنظیم کند.

ابراهیمی ادامه می دهد: این دستگاه قابلیت جابجایی توسط چهار چرخ نصب شده بر روی دستگاه را دارد و با برق 12 ولت و چهار آمپر مورد استفاده قرار میگیرد و امکان استفاده از باتری شارژی هم وجود دارد.

وی با اشاره به این که مخزن این دستگاه حدود هفت کیلوگرم گندم را در خود ذخیره می‌کند، می افزاید: این دستگاه به مدت شش روز بدون دخالت انسان غذا دهی ماکیان را انجام می‌دهد. یکی از مزیتهای این دستگاه گذاشتن صدای ضبط شده فرد بر روی مدار است که در حین کار کردن صدایی پخش شود تا ماکیان به غذا خوردن ادامه دهد

وی در خصوص برنامه‌های آتی خود بر روی این طرح می گوید: در صورت حمایت مالی علاوه بر تولید انبوه دستگاه ساخته شده، می‌توان امکانات دیگر از جمله نصب دو ماکت دست در سمت چپ و راست دستگاه به منظور هدایت ماکیان به سمت لانه خود را به آن اضافه کرد، همچنین می‌توان یک عدد در مکانیکی برای باز کردن در لانه ماکیان قرار داد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: با حمایت سرمایه گذاران برای تولید انبوه و جذب نیروی کاری و فراهم کردن قطعات لازم برای ساخت دستگاه می‌توان قسمتی از مشکلات کشاوزران را توسط این دستگاه برطرف کرد.

این دستگاه که در مدت زمان شش ماه در کانون شکوفایی و خلاقیت پارک علم و فناوری گیلان ساخته شده، در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پارک علم و فناوری گیلان ارائه شده است.

 حسام الدین ابراهیمی، مخترع جوان گیلانی متولد 1373 از روستای ماتک بخش تولم شهر، دانشجوی رشته کامپیوتر (نرم افزار) دانشگاه غیرانتفاعی راهبرد شمال و عضو کانون شکوفایی و خلاقیت پارک علم و فناوری گیلان است.  وی اختراع خود را در اداره کل مالکیت صنعتی اداره ثبت اختراعات به ثبت رسانده است. کسب عنوان نخست به عنوان مبتکر و مخترع در هفته پژوهش در منطقه تولمات و نفر چهارم جشنواره خوارزمی و همچنین تقدیر توسط آموزش و پرورش استان گیلان در هفته پژوهش از افتخارات این مخترع جوان گیلانی است.

 

 دستگاه تغذیه الکترومیکانیکی ماکیان

 

 دستگاه تغذیه الکترومیکانیکی ماکیان

  

 دستگاه تغذیه الکترومیکانیکی ماکیان

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.